Write a letter to your friend to a festival you went to.

412

Top 1000 câu hỏi thường gặp môn Tiếng Anh có đáp án Phần 7 hay nhất được biên soạn và chọn lọc giúp bạn ôn luyện và đạt kết quả cao trong bài thi môn Tiếng Anh.

Write a letter to your friend to a festival you went to.

Câu 79: Write a letter to your friend to a festival you went to.

Lời giải:

Gợi ý:

Dear Peter,

How is everything? I miss you so much. I remember you asked me about festivals in Vietnam, so I will introduce you to an interesting festival – Mid-Autumn Festival. Like in other eastern civilizations like China and Japan, the mid-autumn festival is a traditional holiday in Vietnam. It takes place on the evening of August 15. Since the mid-autumn full moon is also known as the Harvest moon, this celebration traditionally marks the end of the harvest season. Children dress up in unique masks and costumes for this occasion, and they play in the streets when the moon is full. They also like many kinds of delicacies, such mooncakes and fruits. t serves as a gathering place for families. Adults decorate their houses and the streets with beautiful lanterns, while children also play with star-shaped lights and fireworks.

I hope that one day you can enjoy this festival. See you soon.

Best regards,

Linh

Dịch:

Peter thân mến,

Bạn có khỏe không? Tôi nhớ bạn nhiều lắm. Tôi nhớ bạn đã hỏi tôi về các lễ hội ở Việt Nam, vì vậy tôi sẽ giới thiệu cho bạn một lễ hội thú vị – Tết Trung Thu. Giống như các nền văn minh phương Đông khác như Trung Quốc và Nhật Bản, Tết Trung thu là một ngày lễ truyền thống ở Việt Nam. Nó diễn ra vào tối ngày 15 tháng 8. Vì trăng tròn giữa mùa thu còn được gọi là Trăng thu hoạch, lễ kỷ niệm này theo truyền thống đánh dấu sự kết thúc của mùa thu hoạch. Trẻ em đeo mặt nạ và trang phục độc đáo cho dịp này, và chúng chơi trên đường phố khi trăng tròn. Họ cũng thích nhiều loại món ngon, chẳng hạn như bánh trung thu và trái cây. t phục vụ như một nơi tập hợp cho các gia đình. Người lớn trang trí nhà cửa và đường phố bằng những chiếc đèn lồng xinh đẹp, trong khi trẻ em cũng chơi với đèn hình ngôi sao và pháo hoa.

Tôi hy vọng rằng một ngày nào đó bạn có thể tận hưởng lễ hội này. Hẹn sớm gặp lại.

Thân ái,

Linh

Từ khóa :
Giải bài tập
Đánh giá

0

0 đánh giá