Read the following passages and mark the letter A, B, C or D to indicate the correct word

160

Top 1000 câu hỏi thường gặp môn Tiếng Anh có đáp án Phần 11 hay nhất được biên soạn và chọn lọc giúp bạn ôn luyện và đạt kết quả cao trong bài thi môn Tiếng Anh.

Read the following passages and mark the letter A, B, C or D to indicate the correct word

Câu 47: Read the following passages and mark the letter A, B, C or D to indicate the correct word for each of the blanks from 1 to 5.

A long and happy marriage is something that many people wish for, but finding the right  partner is (1) more difficult than you might imagine. A friend of  mine, Susan had not been very successful in her attempt to find the perfect partner, and she was beginning to lose heart and feel rather depressed. One day she happened to hear someone (2) about a computer dating agency which could help you to find the ideal partner. Susan immediately (3) an appointment to see someone at the agency, then waited to see what would happen. The agency arranged a meeting with a “suitable” partner at the local railway station a week later, although I (4) her not to go. My friend arrived a few minutes early but could see no one who matched the appearance  of the  man  in the  photograph she  had  been sent.  She  noticed  a man waiting under the station clock and (5) a bunch of flowers. But there was no one else around. Suddenly the man started chatting to her and, after a while, asked her if she would like to go and have a coffee. Not until much later did they come to the conclusion that they had both been waiting for each other! When they had both recovered from the shock, they decided that the computer had been right after all!

Câu 1: A. so              B. much                 C. too                   D. lot

Câu 2: A. mentioning         B. telling                 C. talking               D. relating

Câu 3: A. did                     B. had                     C. set                      D. made

Câu 4: A. advised              B. urged                 C. suggested           D. whispered

Câu 5: A. fetching              B. wearing              C. carrying              D. holding

Lời giải:

Đáp án:

1B

2C

3D

4A

5D

Giải thích:

1. much more = hơn nhiều

2. talking about = nói về 

3. make an appointment = đặt lịch hẹn

4. advise sb to do st: khuyên ai làm gì

5. hold = cầm, giữ

Dịch:

Một cuộc hôn nhân lâu dài và hạnh phúc là điều mà nhiều người mong muốn, nhưng để tìm được người bạn đời phù hợp thì khó hơn bạn tưởng rất nhiều. Một người bạn của tôi, Susan đã không thành công lắm trong nỗ lực tìm kiếm người bạn đời hoàn hảo, và cô ấy bắt đầu mất tinh thần và cảm thấy khá chán nản. Một ngày nọ, cô tình cờ nghe ai đó nói về một công ty hẹn hò trên máy tính có thể giúp bạn tìm được đối tác lý tưởng. Susan lập tức hẹn gặp ai đó ở cơ quan, rồi chờ xem chuyện gì sẽ xảy ra. Công ty đã sắp xếp một cuộc gặp với một đối tác “phù hợp” tại nhà ga địa phương một tuần sau đó, mặc dù tôi đã khuyên cô ấy không nên đi. Bạn tôi đến sớm vài phút nhưng không thấy ai giống với người đàn ông trong bức ảnh mà cô ấy đã được gửi. Cô để ý thấy một người đàn ông đang đợi dưới đồng hồ của nhà ga và cầm một bó hoa. Nhưng không có ai khác xung quanh. Đột nhiên, người đàn ông bắt đầu trò chuyện với cô ấy và sau một lúc, hỏi cô ấy có muốn đi uống cà phê không. Mãi sau này họ mới đi đến kết luận rằng cả hai đã chờ đợi nhau! Khi cả hai đã hồi phục sau cú sốc, họ quyết định rằng rốt cuộc thì chiếc máy tính đã đúng!

 

Từ khóa :
Giải bài tập
Đánh giá

0

0 đánh giá