Read the following passage and mark the letter A, B, C or D

185

Top 1000 câu hỏi thường gặp môn Tiếng Anh có đáp án Phần 11 hay nhất được biên soạn và chọn lọc giúp bạn ôn luyện và đạt kết quả cao trong bài thi môn Tiếng Anh.

Read the following passage and mark the letter A, B, C or D

Câu 40: Read the following passage and mark the letter A, B, C or D to indicate the correct word or phrase that best fits each of the numbered blanks.

Over the past fifty years or so, the methods used for collecting money from the public to aid the developing world have changed out for all recognition, along with the gravity of the problems (1) _____, and the increasing awareness among the population that something must be done. At the beginning of this period, it would have been common to put money in a collecting box, perhaps on the street or at church. The 1960s saw the (2) _____ of shops which sold second-hand goods, donated by the public, and which also began to sell articles manufactured in the developing world in charitable projects set up to guarantee a fair income to local people. The next development was probably the charity ‘event’, in which participants were (3) ____ to run, cycle, swim or what have you, and collected money from friends and relatives (4) ____ how far or long they managed to keep going. The first hint of what was to become the most successful means of (5) _____ money was the charity record, where the artists donated their time and talent, and the (6) _____ from the sales went to a good cause. This was perhaps a (7) _____ of the fact that young people felt increasingly concerned about the obvious differences between life in Europe and the United States, and that in most of Africa, for example. A feeling of frustration was building up. Why was so little being done? The huge success of Band Aid, and (8) ______ televised concerts, showed the power of the media, and of music in particular, to inspire and shock. It differed significantly in style from other events. People phoned up in their thousands on the day and pledged money by (9) _____ their credit card numbers. (10) ______, if you have enough money to buy an MP3 player, you can afford something for the world’s starving children.

Câu 1: A. faced B. covered                   C. opposed                  D. approached

Câu 2: A. occurrence B. entrance                  C. happening        D. advent

Câu 3: A. supported B. funded                    C. sponsored               D. promoted

Câu 4: A. in as much as B. according to

C. with reference to D. as regard

Câu 5: A. increasing B. lifting                      C. boosting                 D. raising

Câu 6: A. produce B. proceeds                 C. receipts                   D. returns

Câu 7: A. consideration B. reflection                C. view                       D. display

Câu 8: A. subsequent B. consequent             C. attendant               D. relevant

Câu 9: A. mentioning B. quoting                   C. affirming                D. recalling

Câu 10: A. Anyway B. After all   C. Although                D. At any rate

Lời giải:

Đáp án:

1A

2D

3C

4B

5D

6B

7B

8A

9B

10B

Giải thích:

1. face = đối mặt

2. advent = sự ra đời

3. sponsored = được tài trợ

4. according to = theo như

5. raise money = quyên góp tiền

6. proceeds = tiền thu được

7. reflection = sự phản xạ

8. subsequent = tiếp theo

9. quote = trích dẫn

10. After all = Rốt cuộc

Dịch:

Trong vòng 50 năm trở lại đây, các phương pháp được sử dụng để thu tiền từ công chúng nhằm hỗ trợ các nước đang phát triển đã thay đổi khiến mọi người đều công nhận, cùng với mức độ nghiêm trọng của các vấn đề phải đối mặt và nhận thức ngày càng tăng của người dân rằng phải làm một điều gì đó. . Vào đầu thời kỳ này, người ta thường bỏ tiền vào hộp quyên góp, có lẽ trên đường phố hoặc tại nhà thờ. Những năm 1960 chứng kiến sự ra đời của các cửa hàng bán đồ cũ do công chúng quyên góp và cũng bắt đầu bán các mặt hàng được sản xuất ở các nước đang phát triển trong các dự án từ thiện được thành lập để đảm bảo thu nhập công bằng cho người dân địa phương. Sự phát triển tiếp theo có lẽ là 'sự kiện' từ thiện, trong đó những người tham gia được tài trợ để chạy, đạp xe, bơi lội hay bất cứ thứ gì có bạn, và thu tiền từ bạn bè và người thân tùy theo khoảng cách hoặc thời gian họ tiếp tục đi. Gợi ý đầu tiên về thứ đã trở thành phương tiện gây quỹ thành công nhất là đĩa hát từ thiện, nơi các nghệ sĩ quyên góp thời gian và tài năng của họ, và số tiền thu được từ việc bán hàng được dùng cho một mục đích chính đáng. Điều này có lẽ phản ánh thực tế là những người trẻ tuổi cảm thấy ngày càng lo lắng về sự khác biệt rõ ràng giữa cuộc sống ở Châu Âu và Hoa Kỳ, và ở hầu hết Châu Phi chẳng hạn. Một cảm giác thất vọng đang hình thành. Tại sao quá ít được thực hiện? Thành công vang dội của Band Aid, và các buổi hòa nhạc truyền hình sau đó, cho thấy sức mạnh của truyền thông, và đặc biệt là âm nhạc, trong việc truyền cảm hứng và gây chấn động. Nó khác biệt đáng kể về phong cách so với các sự kiện khác. Mọi người đã gọi điện đến hàng nghìn người trong ngày và thế chấp tiền bằng cách trích dẫn số thẻ tín dụng của họ. Xét cho cùng, nếu bạn có đủ tiền để mua một máy nghe nhạc MP3, bạn có thể mua một thứ gì đó cho những đứa trẻ đang chết đói trên thế giới.

Từ khóa :
Giải bài tập
Đánh giá

0

0 đánh giá