Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D

268

Top 1000 câu hỏi thường gặp môn Tiếng Anh có đáp án Phần 9 hay nhất được biên soạn và chọn lọc giúp bạn ôn luyện và đạt kết quả cao trong bài thi môn Tiếng Anh.

Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D

Câu 77: Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the correct word for each of the blanks.

INFLUENCE OF TELEVISION

Television has changed the lifestyle of people in every industrialized country in the world. In the United States, where sociologists have studied the effects, some interesting observations have been made.

Television, although not essential, has become (1)______ intergral part of most people’s life. It has become a baby-sitter, an initiator of conversation, the major transmitter of culture, a keeper of traditions. Yet what can be seen on TV in one day is critically analyzed, it becomes evident that television is not a teacher but a sustainer. The poor quality of programming does not elevate people into greater (2) _______, but rather maintains and encourages the status.

The (3) _______ reason for the lack of quality in America beaan with the radio. TV in American began with the radio. Radio companies and their sponsors first experimented with TV. Therefore, the close relationship, which the advertisers had with radio programs become the system for American TV. Sponsors not only pay money for time within programs, but many actually produced the programs. Thus, (4)_____ from the capitalistic, profit- oriented sector of American society, TV is primarily concerned with reflecting and attracting society (5)_____ than innovating and experimenting with new ideas. Advertisers want to attract the largest viewing audience possible; to do so requires that the programs be entertaining rather than challenging. 

TV in America today remains, to a large extent with the same organization and standards as it had thirty years ago. The hope for some evolution and true achievement toward improving society will require a change in the entire system.

Câu 1: A. a B. an                   C. the                         D. Ø

Câu 2: A. preconception   B. knowledge      C. understanding         D. feeling

Câu 3: A. adequate            B. unknown          C. inexplicable            D. primary

Câu 4: A. going                  B. leaving             C. coming                   D. getting

Câu 5: A. more                  B. rather                C. less                         D. better

Lời giải:

Đáp án:

1B

2C

3D

4C

5B

Giải thích:

1. an + nguyên âm (u, e, o, a, i)

2. understanding: hiểu

3. the primary reason: nguyên nhân cơ bản

4. coming from: đến từ

5. rather than: hơn là

Dịch:

Truyền hình đã thay đổi lối sống của người dân ở mọi quốc gia công nghiệp hóa trên thế giới. Tại Hoa Kỳ, nơi các nhà xã hội học đã nghiên cứu các tác động, một số quan sát thú vị đã được thực hiện.

Truyền hình, mặc dù không thiết yếu, nhưng đã trở thành một phần không thể thiếu trong cuộc sống của hầu hết mọi người. Nó đã trở thành người trông trẻ, người khởi xướng cuộc trò chuyện, người truyền tải văn hóa chính, người lưu giữ các truyền thống. Tuy nhiên, những gì có thể xem trên TV trong một ngày được phân tích nghiêm túc, rõ ràng là truyền hình không phải là một giáo viên mà là một người duy trì. Chất lượng kém của chương trình không giúp mọi người hiểu biết nhiều hơn, mà đúng hơn là duy trì và khuyến khích địa vị.

Lý do chính cho việc thiếu chất lượng ở Mỹ là do đài phát thanh. TV ở Mỹ bắt đầu với đài phát thanh. Các công ty phát thanh và các nhà tài trợ của họ lần đầu tiên thử nghiệm với TV. Do đó, mối quan hệ chặt chẽ mà các nhà quảng cáo có với các chương trình phát thanh đã trở thành hệ thống của truyền hình Mỹ. Các nhà tài trợ không chỉ trả tiền cho thời gian trong các chương trình, mà nhiều người còn thực sự sản xuất các chương trình đó. Do đó, xuất phát từ khu vực tư bản, hướng đến lợi nhuận của xã hội Mỹ, truyền hình chủ yếu quan tâm đến việc phản ánh và thu hút xã hội hơn là đổi mới và thử nghiệm những ý tưởng mới. Các nhà quảng cáo muốn thu hút lượng khán giả xem lớn nhất có thể; để làm như vậy đòi hỏi các chương trình phải mang tính giải trí hơn là thử thách.

TV ở Mỹ ngày nay vẫn còn, ở một mức độ lớn, với cách tổ chức và tiêu chuẩn giống như cách đây 30 năm. Hy vọng về một số tiến hóa và thành tựu thực sự hướng tới việc cải thiện xã hội sẽ đòi hỏi một sự thay đổi trong toàn bộ hệ thống.

Từ khóa :
Giải bài tập
Đánh giá

0

0 đánh giá