Read the text carefully, then choose the correct answers.

448

Top 1000 câu hỏi thường gặp môn Tiếng Anh có đáp án Phần 11 hay nhất được biên soạn và chọn lọc giúp bạn ôn luyện và đạt kết quả cao trong bài thi môn Tiếng Anh.

Read the text carefully, then choose the correct answers.

Câu 6: Read the text carefully, then choose the correct answers.

A YEAR WITH OVERSEAS VOLUNTEERS

I was with Overseas Volunteers (OV) for a year after leaving university, and I was sent to an isolated village in Chad, about 500 km from the capital N'Djamena. Coming from a rich country, I got quite a shock as conditions were much harder than I had expected. But after a few days I soon got used to living there. The people were always very friendly and helpful, and soon I began to appreciate how beautiful the countryside was.One of my jobs was to supply the village with water. The well was a long walk away. And the women used to spend a long time every day carrying heavy pots backwards and forwards. So I contacted organization and arranged to have some pipes delivered. We built a simple pipeline and a pump, and it worked first time. It wasn't perfect - there were a few leaks, but it made a great difference to the villagers, who had never had running water before. And not only did we have running water, but in the evenings it was hot, because the pipe had been lying in the sun all day. All in all, I think  my time with OV was a good experience. Although it was not well-paid, it was well worth doing, and I would recommend it to anyone who was considering working for a charity.

Câu 1: The author ______.

A. has been working for OV for a year 

B. is living in the capital N'Djamena

C. was born in a rich family       

D. used to be a volunteer working in a remote village

Câu 2: How did the author feel when he arrived in the village?

A. surprised

B. impressed

C. disappointed

D. depressed

Câu 3: Which of the following is not true?

A. It took a lot of time to take water home from the well.

B. The villagers used to live in conditions without running water.

C. A pipeline was built to carry clean water to homes.

D. Solar energy was used to heat water.

Câu 4: The word 'It' in the second paragraph refers to ______.

A. running water

B. the pump       

C. the pineline    

D. the supply of water

Câu 5: What does the author think about his time with OV?

A. It was paid a lot of money.  

B. It was not worth working.

C. It wasted time.    

D. It provided good experience.

Lời giải:

Đáp án:

1D

2A

3D

4C

5D

Giải thích:

1. Thông tin: I was with Overseas Volunteers (OV) for a year after leaving university, and I was sent to an isolated village in Chad, about 500 km from the capital N'Djamena. (Tôi đã tham gia Tình nguyện viên Hải ngoại (OV) trong một năm sau khi rời trường đại học, và tôi được gửi đến một ngôi làng biệt lập ở Chad, cách thủ đô N'Djamena khoảng 500 km.)

2. Thông tin: Coming from a rich country, I got quite a shock as conditions were much harder than I had expected. (Đến từ một đất nước giàu có, tôi khá sốc vì điều kiện khó khăn hơn tôi tưởng rất nhiều.)

3. Thông tin: And not only did we have running water, but in the evenings it was hot, because the pipe had been lying in the sun all day. (Và chúng tôi không chỉ có nước máy, mà vào buổi tối, trời nóng bức vì đường ống đã nằm phơi nắng cả ngày.)

4. Thông tin: We built a simple pipeline and a pump, and it worked first time. It wasn't perfect - there were a few leaks, but it made a great difference to the villagers. (Chúng tôi đã xây dựng một đường ống và một máy bơm đơn giản, và lần đầu tiên nó đã hoạt động. Nó không hoàn hảo - có một vài vết rò rỉ, nhưng nó đã tạo ra sự khác biệt lớn đối với dân làng.)

5. Thông tin: All in all, I think  my time with OV was a good experience. Although it was not well-paid, it was well worth doing, and I would recommend it to anyone who was considering working for a charity. (Nói chung, tôi nghĩ rằng thời gian của tôi với OV là một trải nghiệm tốt. Mặc dù nó không được trả lương cao, nhưng nó rất đáng làm và tôi sẽ giới thiệu nó cho bất kỳ ai đang cân nhắc làm việc cho một tổ chức từ thiện.)

Dịch:

Tôi đã tham gia Tình nguyện viên Hải ngoại (OV) trong một năm sau khi rời trường đại học, và tôi được gửi đến một ngôi làng biệt lập ở Chad, cách thủ đô N'Djamena khoảng 500 km. Đến từ một đất nước giàu có, tôi khá sốc vì điều kiện khó khăn hơn tôi tưởng rất nhiều. Nhưng sau vài ngày, tôi nhanh chóng quen với cuộc sống ở đó. Mọi người luôn rất thân thiện và hữu ích, và chẳng mấy chốc tôi bắt đầu đánh giá cao vẻ đẹp của vùng nông thôn. Một trong những công việc của tôi là cung cấp nước cho làng. Cái giếng cách đó một quãng đi bộ dài. Và những người phụ nữ đã từng trải qua một thời gian dài hàng ngày khiêng những chiếc nồi nặng tới lui. Vì vậy, tôi đã liên hệ với tổ chức và sắp xếp để giao một số đường ống. Chúng tôi đã xây dựng một đường ống và một máy bơm đơn giản, và lần đầu tiên nó đã hoạt động. Nó không hoàn hảo - có một vài chỗ rò rỉ, nhưng nó đã tạo ra sự khác biệt lớn đối với dân làng, những người trước đây chưa bao giờ có nước sinh hoạt. Và chúng tôi không chỉ có nước máy, mà vào buổi tối, trời nóng bức vì đường ống đã nằm phơi nắng cả ngày. Nói chung, tôi nghĩ rằng thời gian của tôi với OV là một trải nghiệm tốt. Mặc dù nó không được trả lương cao, nhưng nó rất đáng làm và tôi sẽ giới thiệu nó cho bất kỳ ai đang cân nhắc làm việc cho một tổ chức từ thiện.

Từ khóa :
Giải bài tập
Đánh giá

0

0 đánh giá