Listen to the passage and fill in each blank with no more than TWO words

147

Với giải Câu hỏi 3 trang 103 sách giáo khoa Tiếng Anh 8 Global Success chi tiết trong Review 3 giúp học sinh dễ dàng xem và so sánh lời giải, từ đó biết cách làm bài tập Tiếng Anh 8. Mời các bạn đón xem:

Listen to the passage and fill in each blank with no more than TWO words

  • 3 (trang 103 sgk Tiếng Anh 8 Global Success)Listen to the passage and fill in each blank with no more than TWO words. (Nghe đoạn văn và điền vào mỗi chỗ trống không quá HAI từ)

    Bài nghe:

  • 1. The exhaust fumes from vehicles are the main cause of __________ in our cities.

    2. Bad gases can be very __________ for children.

    3. Transport is not the only reason why we have __________.

    4. Less pollution today comes from __________ than in the past.

    5. Bad gases are being released into the air from ______________.

    Đáp án:

    1. pollution

    2. dangerous

    3. air pollution

    4. coal

    5. other sources

    Nội dung bài nghe:

    Air pollution in big cities comes from several sources. The fuels from vehicles are the main cause of pollution in our cities. The problem starts when vehicles give out bad gases, which create air pollution. These gases can be very dangerous for children. Although the fuels are becoming cleaner, air quality is still affected as there are more and more cars and motorbikes on the road.

    Transport is not the only reason why we have air pollution. Factories also release bad gases into the air, and it causes a lot of air pollution. Less pollution today comes from coal than in the past. However, air pollution remains a serious problem around the world, because bad gases are being released into the air from other sources, such as cooking, household wastes, and fires.

    Hướng dẫn dịch:

    Ô nhiễm không khí ở các thành phố lớn đến từ nhiều nguồn. Nhiên liệu từ các phương tiện giao thông là nguyên nhân chính gây ô nhiễm ở các thành phố của chúng ta. Vấn đề bắt đầu khi các phương tiện thải ra khí xấu, gây ô nhiễm không khí. Những khí này có thể rất nguy hiểm cho trẻ em. Mặc dù nhiên liệu ngày càng sạch hơn nhưng chất lượng không khí vẫn bị ảnh hưởng do ngày càng có nhiều ô tô và xe máy lưu thông trên đường.

    Giao thông vận tải không phải là lý do duy nhất khiến chúng ta bị ô nhiễm không khí. Các nhà máy cũng thải khí độc vào không khí, và nó gây ra nhiều ô nhiễm không khí. Ngày nay ít ô nhiễm hơn đến từ than đá so với trước đây. Tuy nhiên, ô nhiễm không khí vẫn là một vấn đề nghiêm trọng trên toàn thế giới, bởi vì các khí độc hại đang được thải vào không khí từ các nguồn khác, chẳng hạn như nấu ăn, rác thải sinh hoạt và hỏa hoạn.

Đánh giá

0

0 đánh giá