The author mentions all of the following as concerns of telecommuting, EXCEPT ________.

197

Top 1000 câu hỏi thường gặp môn Tiếng Anh có đáp án (phần 35) hay nhất được biên soạn và chọn lọc giúp bạn ôn luyện và đạt kết quả cao trong bài thi môn Tiếng Anh.

 The author mentions all of the following as concerns of telecommuting, EXCEPT ________.

Câu 32: Choose the option marked A, B, C, or D that best completes each of the following sentences

Telecommuting is some form of computer communication between employees’ homes and offices. For employees whose job involve sitting at a terminal or word processor entering data or typing reports, the location of the computer is of no consequence. If the machine can communicate over telephone lines, when the work is completed, employees can dial the office computer and transmit the material to their employers. A recent survey in USA Today estimates that there are approximately 8,7 million telecommuters. But although the numbers are rising annually, the trend does not appear to be as significant as predicted when Business Week published “The Portable Executive” as its cover story a few years ago. Why hasn’t telecommuting become more popular?Clearly, change simply takes time. But in addition, there has been active resistance on the part of many managers. These executives claim that supervising the telecommuters in a large work force scattered across the country would be too difficult, or, at least, systems for managing them are not yet developed, thereby complicating the manager’s responsibilities.It is also true that employees who are given the option of telecommuting are often reluctant to accept the opportunity. Most people feel that they need regular interaction with a group, and many are concerned that they will not have the same consideration for advancement if they are not more visible in the office setting. Some people feel that even when a space in their home is set aside as work area, they never really get away from the office.

Câu 1: The author mentions all of the following as concerns of telecommuting, EXCEPT ________.

A. the lack of interaction with a group                   

B. the work place is in the home

C. the opportunities for advancement     

D. the different system of supervision

Câu 2: With which of the following topics is the passage primarily concerned?

A. An overview of telecommuting.          

B. The advantages of telecommuting.

C. The failure of telecommuting.          

D. A definition of telecommuting.

Câu 3: How many Americans are involved in telecommuting?

A. More than 8 million.                  

B. More than predicted in Business Week.

C. Fewer than estimated in USA Today.         

D. Fewer than last year.

Câu 4: The word “executives “in the paragraph refers to_________.

A. most people     

B. telecommuters    

C. employees           

D. managers

Câu 5: The phrase “of no consequence” in the first paragraph means_________.

A. unimportant                   

B. of no good           

C. irrelevant             

D. of no use

Lời giải:

Đáp án:

1D

2A

3A

4D

5A

Giải thích:

1. Thông tin: Most people feel that they need regular interaction with a group, and many are concerned that they will not have the same consideration for advancement if they are not more visible in the office setting. Some people feel that even when a space in their home is set aside as work area, they never really get away from the office.

2. Thông tin: Telecommuting is some form of computer communication between employees’ homes and offices… It is also true that employees who are given the option of telecommuting are often reluctant to accept the opportunity.

3. Thông tin: A recent survey in USA Today estimates that there are approximately 8,7 million telecommuters.

4. executive = manager (n) giám đốc điều hành

5. of no consequence: không quan trọng

Dịch:

Làm việc từ xa là một số hình thức giao tiếp máy tính giữa nhà và văn phòng của nhân viên. Đối với những nhân viên có công việc liên quan đến việc ngồi ở thiết bị đầu cuối hoặc trình xử lý văn bản để nhập dữ liệu hoặc đánh máy báo cáo, vị trí của máy tính không phải là vấn đề quan trọng. Nếu máy có thể liên lạc qua đường dây điện thoại, khi công việc hoàn thành, nhân viên có thể quay số máy tính văn phòng và truyền tài liệu cho chủ của họ. Một cuộc khảo sát gần đây của USA Today ước tính rằng có khoảng 8,7 triệu người làm việc từ xa. Nhưng mặc dù con số đang tăng lên hàng năm, nhưng xu hướng này dường như không đáng kể như dự đoán khi Business Week xuất bản “The Portable Executive” làm câu chuyện trang bìa của nó vài năm trước. Tại sao làm việc từ xa không trở nên phổ biến hơn? Rõ ràng, thay đổi đơn giản là cần có thời gian. Nhưng ngoài ra, đã có sự phản kháng tích cực từ phía nhiều nhà quản lý. Những giám đốc điều hành này cho rằng việc giám sát những người làm việc từ xa trong một lực lượng lao động lớn rải rác khắp đất nước sẽ quá khó khăn, hoặc ít nhất là hệ thống quản lý họ chưa được phát triển, do đó làm phức tạp thêm trách nhiệm của người quản lý. tùy chọn làm việc từ xa thường miễn cưỡng chấp nhận cơ hội. Hầu hết mọi người cảm thấy rằng họ cần tương tác thường xuyên với một nhóm và nhiều người lo ngại rằng họ sẽ không được cân nhắc thăng tiến như vậy nếu họ không xuất hiện nhiều hơn trong môi trường văn phòng. Một số người cảm thấy rằng ngay cả khi một không gian trong nhà của họ được dành riêng cho khu vực làm việc, họ vẫn chưa bao giờ thực sự rời khỏi văn phòng.

Từ khóa :
Giải bài tập
Đánh giá

0

0 đánh giá