Read the following passage and then choose the best answer.

243

Top 1000 câu hỏi thường gặp môn Tiếng Anh có đáp án (phần 40) hay nhất được biên soạn và chọn lọc giúp bạn ôn luyện và đạt kết quả cao trong bài thi môn Tiếng Anh.

  Read the following passage and then choose the best answer.

Câu 16: Read the following passage and then choose the best answer.

Communication in general is process of sending and receiving messages that enables humans to share knowledge, attitudes, and skills. Although we usually identify communication with speech, communication is composed of two dimensions - verbal and nonverbal.

Nonverbal communication has been defined as communication without words. It includes apparent behaviors such as facial expressions, eyes, touching, tone of voice, as well as less obvious messages such as dress, posture and spatial distance between two or more people.

Activity or inactivity, words or silence all have message value: they influence others and these others, in turn, respond to these communications and thus they are communicating.

Commonly, nonverbal communication is learned shortly after birth and practiced and refined throughout a person's lifetime. Children first learn nonverbal expressions by watching and imitating, much as they learn verbal skills.

Young children know far more than they can verbalize and are generally more adept at reading nonverbal cues than adults are because of their limited verbal skills and their recent reliance on the nonverbal to communicate. As children develop verbal skills, nonverbal channels of communication do not cease to exist although become entwined in the total communication process.

Question 1. According to the writer, …………….

A. Nonverbal language is only used by the deaf and the mute.

B. One cannot communicate in both verbal and nonverbal language.

C. Those who can listen and talk should not use nonverbal language.

D. People communicate with both verbal and nonverbal language.

Question 2. Which is not included in nonverbal communication?

A. words    

B. spatial distance    

C. facial expressions    

D. tone of voice

Question 3. We can learn from the text that …………

A. nonverbal can never get any responses

B. most people do not like nonverbal communication

C. even silence has message value

D. touching is not accepted in communicating

Question 4. Human beings …………..

A. have learnt how to communicate in nonverbal language through books

B. can communicate in nonverbal language only when they are mature

C. have learnt how to communicate in nonverbal language since a child

D. communicate in nonverbal language much less than they do in verbal language

Question 5. The word reading has a close meaning to …………..

A. looking at the words that are written    

B. understanding

C. saying something aloud    

D. expressing

Lời giải:

Đáp án:

1D

2A

3C

4C

5B

Giải thích:

1. Thông tin: Although we usually identify communication with speech, communication is composed of two dimensions: verbal and non-verbal.

2. Thông tin: Non-verbal communication has been defined as communication without words.

3. Thông tin: Activity or inactivity, words or silence all have message value.

4. Thông tin: Non-verbal communication is learned shortly after birth and practiced and refined throughout a person’s lifetime.

5. Từ ‘reading’ ở đây gần nghĩa với ‘understanding’ ~ hiểu

Dịch:

Giao tiếp nói chung là quá trình gửi và nhận thông điệp cho phép con người chia sẻ kiến thức, thái độ và kỹ năng. Mặc dù chúng ta thường xác định giao tiếp bằng lời nói, nhưng giao tiếp bao gồm hai chiều - bằng lời nói và phi ngôn ngữ.

Giao tiếp phi ngôn ngữ đã được định nghĩa là giao tiếp mà không cần lời nói. Nó bao gồm các hành vi rõ ràng như nét mặt, ánh mắt, động chạm, giọng nói, cũng như các thông điệp ít rõ ràng hơn như trang phục, tư thế và khoảng cách không gian giữa hai người trở lên.

Hoạt động hay không hoạt động, lời nói hay sự im lặng đều có giá trị thông điệp: chúng ảnh hưởng đến những người khác và những người này, đến lượt mình, phản hồi lại những thông tin liên lạc này và do đó họ đang giao tiếp.

Thông thường, giao tiếp phi ngôn ngữ được học ngay sau khi sinh và được thực hành và trau dồi trong suốt cuộc đời của một người. Đầu tiên, trẻ em học cách diễn đạt phi ngôn ngữ bằng cách quan sát và bắt chước, giống như cách chúng học các kỹ năng bằng lời nói.

Trẻ nhỏ biết nhiều hơn những gì chúng có thể diễn đạt bằng lời nói và nhìn chung giỏi đọc các tín hiệu phi ngôn ngữ hơn người lớn do các kỹ năng ngôn ngữ hạn chế của chúng và sự phụ thuộc gần đây của chúng vào giao tiếp phi ngôn ngữ. Khi trẻ phát triển các kỹ năng bằng lời nói, các kênh giao tiếp phi ngôn ngữ không ngừng tồn tại mặc dù trở nên gắn bó chặt chẽ với nhau trong toàn bộ quá trình giao tiếp.

Từ khóa :
Giải bài tập
Đánh giá

0

0 đánh giá