Listen to a talk about online shopping and fill in each blank with a suitable word

190

Với giải Câu hỏi 2 trang 89 sách giáo khoa Tiếng Anh 8 Global Success chi tiết trong Unit 8: Shopping giúp học sinh dễ dàng xem và so sánh lời giải, từ đó biết cách làm bài tập Tiếng Anh 8. Mời các bạn đón xem:

Listen to a talk about online shopping and fill in each blank with a suitable word

2 (trang 89 sgk Tiếng Anh 8 Global Success)Listen to a talk about online shopping and fill in each blank with a suitable word. (Nghe bài nói về mua sắm trực tuyến và điền vào mỗi chỗ trống một từ thích hợp)

Bài nghe:

1. You can buy a product or ____________ online.

2. When shopping online, you visit a ____________ website.

3. Online shopping helps you save time and _____________.

4. If you return a product, you still must pay for the _____________.

5. Shopping online can make you become a _____________.

Đáp án:

1. service

2. seller’s

3. money

4. shipping

5. shopaholic

Nội dung bài nghe:

Online shopping is buying a product or service over the Internet. Online shopping is easy. You visit a seller's website, select the product you want to buy, and order it. You can pay online or when you get the product. Online shopping is convenient with Internet access. You can purchase anything at any time, from anywhere. It could be a meal, a gift for a friend, or even an English course. You can save the trouble of traveling time and money. However, shopping online has disadvantages too. Firstly, the products you receive are sometimes not exactly what you expect. Secondly, when you are not happy with the product, you can return it but you have to pay for the shipping. Thirdly, you can easily become a shopaholic because it is easy and there are many products to choose from, you may find it hard to stop yourself from over shopping. You may even buy things you don't really need.

Hướng dẫn dịch:

Mua sắm trực tuyến là mua một sản phẩm hoặc dịch vụ qua Internet. Mua sắm trực tuyến thật dễ dàng. Bạn truy cập trang web của người bán, chọn sản phẩm bạn muốn mua và đặt hàng. Bạn có thể thanh toán trực tuyến hoặc khi bạn nhận được sản phẩm. Mua sắm trực tuyến thuận tiện với truy cập Internet. Bạn có thể mua bất cứ thứ gì bất cứ lúc nào, từ bất cứ đâu. Đó có thể là một bữa ăn, một món quà cho bạn bè, hay thậm chí là một khóa học tiếng Anh. Bạn có thể tiết kiệm những rắc rối về thời gian và tiền bạc. Tuy nhiên, mua sắm trực tuyến cũng có nhược điểm. Thứ nhất, sản phẩm bạn nhận được đôi khi không đúng như những gì bạn mong đợi. Thứ hai, khi bạn không hài lòng với sản phẩm, bạn có thể trả lại nhưng bạn phải trả phí vận chuyển. Thứ ba, bạn có thể dễ dàng trở thành một người nghiện mua sắm vì nó dễ dàng và có nhiều sản phẩm để lựa chọn, bạn có thể khó ngăn mình mua sắm quá mức. Bạn thậm chí có thể mua những thứ bạn không thực sự cần.

Đánh giá

0

0 đánh giá