Tiếng Anh 11 Unit 8 Listening (trang 91, 92) - Global success

255

Với giải Unit 8 Listening (trang 91, 92) chi tiết trong Unit 8: Becoming independent  giúp học sinh dễ dàng xem và so sánh lời giải, từ đó biết cách làm bài tập Tiếng Anh 11. Mời các bạn đón xem:

Tiếng Anh 11 Unit 8 Listening (trang 91, 92) - Global success

Becoming independent learners

1 (trang 91 Tiếng Anh 11 Global Success): Tick (v) the columns to complete the following table about you. Compare your answer in pairs. (Đánh dấu (v) vào các cột để hoàn thành bảng sau về bạn. So sánh câu trả lời của bạn theo cặp)

         

Yes

No

1. Are you interested in learning new things?

 

           

2. Do you set your learning goals and make plans to achieve them?

 

           

3. Do you try to understand a problem on your own before asking for help?

 

           

4. Do you want to know more about the world?

 

         

Hướng dẫn dịch:

1. Bạn có thích học những điều mới không?

2. Bạn có đặt mục tiêu học tập và lập kế hoạch để đạt được mục tiêu đó không?

3. Bạn có cố gắng tự mình tìm hiểu vấn đề trước khi yêu cầu trợ giúp không?

4. Bạn có muốn biết thêm về thế giới không?

(Học sinh tự trả lời các câu hỏi)

2 (trang 91 Tiếng Anh 11 Global Success): Listen to a conversation between Mai and Mike, and choose the correct answers A, B, or C. (Nghe đoạn hội thoại giữa Mai và Mike, và chọn câu trả lời đúng A, B hoặc C)

Bài nghe:

1. What is the conversation mainly about?

A. What motivates independent learners.

B. Independent learners’ sense of responsibility.

C. What makes a successful independent learner.

2. What makes independent learners study hard?

A. Their motivation for learning.

B. Their learning goals.

C. The responsibility for their own learning.

3. What do independent learners do if the task they are working on is too difficult?

A. They give up and move on to something harder.

B. They make every effort to finish it.

C. They ask questions about it.

4. Which of the following descriptions of independent leamers is NOT mentioned?

A. They're self-motivated and responsible.

B. They‘re confident and highly organised.

C. They’re curious about the world and they don't give up.

Đáp án:

1. C

2. A

3. B

4. B

Nội dung bài nghe:

Mai: Mike, our teacher mentioned that university students are expected to be independent learners. How do you think we can become independent learners?

Mike: That's an interesting question. Look, this website has information about it. It says independent learners have four main characteristics.

Mai: So what are they?

Mike: Firstly, they're self-motivated. They enjoy learning new things. No one has to force them to study. They never wait for their parents or teachers to help them or tell them what to do.

Mai: I agree. It's the motivation for learning that makes people study hard.

Mike: Secondly, independent learners are responsible. They take responsibility for their own learning.

Mai: Are there any examples?

Mike: Yes, they set their own learning goals and make detailed study plans to achieve them. These study plans should also include time to relax and enjoy a good night's sleep.

Mai: I see.

Mike: Thirdly, they never give up. Once they start working on a task, they try very hard to complete it.

Mai: I definitely agree.

Mike: Finally, they're curious. They want to know more about the world. They're not afraid of asking difficult questions, but they also try to find the answers themselves.

Mai: I couldn't agree more. I hope I can try to become an independent learner.

Hướng dẫn dịch:

Mai: Mike này, giáo viên của chúng mình đã đề cập rằng sinh viên đại học được xem là những người học độc lập. Cậu nghĩ chúng ta có thể trở thành những người học độc lập như thế nào?

Mike: Đó là một câu hỏi thú vị đấy. Cậu nhìn này, trang web này có thông tin về nó đấy. Nó nói rằng những người học độc lập có bốn đặc phẩm chất chính.

Mai: Là những gì vậy?

Mike: Thứ nhất, họ có động lực. Họ thích học hỏi những điều mới. Không cần ai phải ép họ học. Họ không bao giờ đợi cha mẹ hoặc giáo viên giúp đỡ hoặc bảo họ phải làm gì.

Mai: Tớ đồng ý. Động lực chính là thứ thúc đẩy người ta chăm chỉ học tập.

Mike: Thứ hai, những người học độc lập đều có trách nhiệm. Họ tự chịu trách nhiệm về việc học của mình.

Mai: Có ví dụ nào không?

Mike: Có đấy, họ đặt mục tiêu học tập của riêng mình và lập kế hoạch học tập chi tiết để đạt được mục tiêu đó. Những kế hoạch học tập này cũng nên bao gồm thời gian để thư giãn và có một giấc ngủ ngon.

Mai: Tớ hiểu rồi.

Mike: Thứ ba, họ không bao giờ bỏ cuộc. Một khi họ bắt tay vào một công việc, họ sẽ rất cố gắng để hoàn thành nó.

Mai: Chắc chắn là tớ đồng ý với điều này.

Mike: Cuối cùng, họ tò mò. Họ muốn biết nhiều hơn về thế giới. Họ không những không ngần ngại hỏi những câu hỏi khó mà còn cố gắng tự mình tìm ra câu trả lời.

Mai: Hoàn toàn đồng ý. Tớ hy vọng bản thân có thể cố gắng trở thành một người học độc lập.

3 (trang 92 Tiếng Anh 11 Global Success): Listen to the conversation again and answer each of the following questions using no more than THREE words or a number. (Nghe lại đoạn hội thoại và trả lời mỗi câu hỏi sau bằng cách sử dụng không quá BA từ hoặc một con số)

Bài nghe:

1. How many characteristics of independent learners does Mike find on the website?

2. What do independent learners take responsibility for?

3. What do they use to help them achieve their learning goals?

4. What are they not afraid of doing?

Đáp án:

1. Four / 4                     

2. Their own learning

3. (Detailed) study plans              

4. Asking difficult questions

Giải thích:

1. Thông tin: Dựa vào những từ nối như Fristly (Đầu tiên), Secondly (Thứ hai...), Thirdly (Thứ ba), Finally (Cuối cùng)

2. Thông tin: Mike: Secondly, independent learners are responsible. They take responsibility for their own learning. (Thứ hai, những người học độc lập đều có trách nhiệm. Họ tự chịu trách nhiệm về việc học của mình.)

3. Thông tin: Mike: Yes, they set their own learning goals and make detailed study plans to achieve them. (Có đấy, họ đặt mục tiêu học tập của riêng mình và lập kế hoạch học tập chi tiết để đạt được mục tiêu đó.)

4. Thông tin: Mike: Finally, they're curious. They want to know more about the world. They're not afraid of asking difficult questions... (Cuối cùng, họ tò mò. Họ muốn biết nhiều hơn về thế giới. Họ không những không ngần ngại hỏi những câu hỏi khó...)

Hướng dẫn dịch:

1. Mike tìm thấy bao nhiêu đặc điểm của người học độc lập trên trang web?

- Bốn.

2. Người học độc lập chịu trách nhiệm về điều gì?

- Việc học tập của chính họ.

3. Những gì họ sử dụng để giúp họ đạt được mục tiêu học tập?

- (Chi tiết) kế hoạch học tập.

4. Họ không sợ làm gì?

- Đặt câu hỏi khó.

4 (trang 92 Tiếng Anh 11 Global Success): Work in groups. Discuss the following questions. (Làm việc nhóm. Thảo luận các câu hỏi sau)

Which of the characteristics of independent learners do you think you have? Which one do you want to develop in the future? (Bạn nghĩ mình có những đặc điểm nào của người học độc lập? Bạn muốn phát triển cái nào trong tương lai?)

Gợi ý:

A list of characteristics of independent learners for discussion purposes:

- Self-motivated: Independent learners are motivated by their own interests and goals, not just external rewards or pressures.

- Curious: They have a strong desire to learn and explore new ideas and topics.

- Creative: They think outside the box and find innovative ways to solve problems and achieve their goals.

Hướng dẫn dịch:

Một danh sách các đặc điểm của người học độc lập cho mục đích thảo luận:

- Tự thúc đẩy bản thân: Những người học độc lập được thúc đẩy bởi sở thích và mục tiêu của chính họ, không chỉ là phần thưởng hoặc áp lực bên ngoài.

- Tò mò: Họ có mong muốn học hỏi và khám phá những ý tưởng và chủ đề mới.

- Sáng tạo: Họ suy nghĩ vượt trội và tìm ra những cách sáng tạo để giải quyết vấn đề và đạt được mục tiêu của mình.

Đánh giá

0

0 đánh giá