Work in pairs. Use the model in 1 to make similar conversations for these situations

311

Với giải Câu hỏi 2 trang 83 sách giáo khoa Tiếng Anh 11 Global Success chi tiết trong Unit 6: Preserving our heritage giúp học sinh dễ dàng xem và so sánh lời giải, từ đó biết cách làm bài tập Tiếng Anh 11. Mời các bạn đón xem:

Work in pairs. Use the model in 1 to make similar conversations for these situations

2 (trang 83 Tiếng Anh 11 Global Success): Work in pairs. Use the model in 1 to make similar conversations for these situations. One of you is Student A, the other is Student B. Use the expressions below to help you. (Làm việc theo cặp. Sử dụng mô hình trong phần 1 để tạo các hội thoại tương tự cho các tình huống này. Một trong số các bạn là Học sinh A, người kia là Học sinh B. Sử dụng các biểu thức dưới đây để giúp bạn)

1. Student A, a secondary school student, makes an appointment to see Student B, a university representative, to ask for advice on his/her education plans after leaving school. Student B can’t make the suggested day/time and proposes another day / time.

2. Student B, a secondary school student, makes an appointment to see Student A, a career advisor, to ask for advice on vocational courses. Student A can‘t make the suggested day / time and proposes another day / time.

Gợi ý:

Student A: Hello, I'm a secondary school student and I'm interested in getting some advice on my education plans after leaving school. Can I make an appointment with you, student B, a university representative?

Student B: Sure, that sounds great. When were you thinking of meeting?

Student A: How about next Monday afternoon?

Student B: I'm afraid I have another meeting then. Could we meet on Wednesday instead?

Student A: Yes, Wednesday works for me. What time would be suitable for you

Student B: How about 3 pm?

Student A: That's perfect. Thank you, B.

Hướng dẫn dịch:

Học sinh A: Xin chào, tôi là học sinh cấp hai và tôi muốn nhận được một số lời khuyên về kế hoạch giáo dục của mình sau khi rời ghế nhà trường. Tôi có thể hẹn gặp bạn, sinh viên B, đại diện trường đại học được không?

Học sinh B: Chắc chắn, điều đó nghe thật tuyệt. Khi nào bạn đã nghĩ về cuộc họp?

Học sinh A: Còn chiều thứ Hai tới thì sao?

Học sinh B: Tôi e rằng tôi có một cuộc họp khác. Thay vào đó, chúng ta có thể gặp nhau vào thứ Tư không?

Học sinh A: Vâng, Thứ Tư làm việc cho tôi. Thời gian nào sẽ phù hợp với bạn.

Học sinh B: Khoảng 3 giờ chiều thì sao?

Học sinh A: Điều đó thật hoàn hảo. Cảm ơn bạn, B.

Đánh giá

0

0 đánh giá