Imagine that your school has decided to change the duration of lessons

52

Với giải Câu hỏi 6 trang 58 sách bài tập Tiếng Anh 8 Friends plus chi tiết trong Unit 6: Learn giúp học sinh dễ dàng xem và so sánh lời giải, từ đó biết cách làm bài tập Tiếng Anh 8. Mời các bạn đón xem:

Imagine that your school has decided to change the duration of lessons

6 (trang 58 SBT Tiếng Anh 8 Friends plus): A. TASK: Imagine that your school has decided to change the duration of lessons. They will now last for ninety minutes each. Write a letter to your friend and talk about this change.

B. THINK AND PLAN

1. What has changed in your school? How long are the lessons in your school now and how long were they before?

2. What do you think the advantage of longer lessons is? What benefits do your teachers think it will have?

3. What do you not like about this change?

4. Speculate about the future of this change. Do you think it will last? Say why or why not.

C. WRITE Use the text in exercise 2 and the writing guide.

Gợi ý:

There are some changes to a longer school day. Last year we had six lessons every day, but this year we've got eight!

I suppose this change might bring some benefits. Mrs Davis hopes that it will give everyone a chance to get better grades, as we've now got more time to practice. I'm not 100% sure about that, but I can see that more lessons mean less homework!

Our head teacher also hopes that more students will be able to develop their interests. She believes that extra lessons will replace after-school classes that not everyone can afford. Next week, we'll be choosing one new subject for the afternoon class and I wonder what I should choose. Maybe dancing?

Hướng dẫn dịch:

Có một số thay đổi đối với ngày học dài hơn. Năm ngoái chúng tôi học sáu tiết mỗi ngày, nhưng năm nay chúng tôi có tám tiết!

Tôi cho rằng sự thay đổi này có thể mang lại một số lợi ích. Cô Davis hy vọng rằng nó sẽ giúp mọi người có cơ hội đạt được điểm cao hơn vì giờ đây chúng tôi có nhiều thời gian hơn để luyện tập. Tôi không chắc chắn 100% về điều đó, nhưng tôi có thể thấy rằng nhiều bài học hơn có nghĩa là ít bài tập về nhà hơn!

Hiệu trưởng của chúng tôi cũng hy vọng rằng sẽ có nhiều học sinh hơn có thể phát triển sở thích của mình. Cô tin rằng việc học thêm sẽ thay thế các lớp học ngoài giờ mà không phải ai cũng có đủ khả năng chi trả. Tuần tới, chúng tôi sẽ chọn một môn học mới cho lớp buổi chiều và tôi không biết nên chọn môn nào. Có lẽ là khiêu vũ?

Đánh giá

0

0 đánh giá